Teki

Bomulls Topsen en blivande agility stjärna?

Kategori: Allmänt

Ja vi kom in utan problem,
Tea skötte sig prick fritt som vanligt. När vi kommer till klubben byter hon om till en oerhört lydig bommulls toffs och omgivningen försvinner kvar finns bara matte, det är då det märks vilken oerhört duktig liten stjärna vi har här hemma.

Det vi fick göra var:
Inkallning
Inkallning med störning
Kontakt övning

Dock gick väll intagningen inte helt smärt fritt då Tea blev attackerad helt oprovocerat av en boxer som inte alls gillade henne .
Fick ett bett över rumpan & en boxer hängandes i svansen dock blev det bara ett skrapsår som tur var, Och jag blev livrädd och försökte håva in min lilla tjej och till slut lyckades jag så då började ju givetvis boxern hoppa upp efter oss båda, men efter ett tag fick de övriga fick till slut tag på boxern.
så med en skrikande bichon i famnen kom jag på att inte ömka henne utan sätta ner henne och försöka få henne att glömma det istället så det inte blev negativt. Så ner på backen med Tea och gråten i halsen från chocken och busa upp henne tog en liten stund innan hon slappnade av men sen gick det fin fint. Väldigt obehaglig situation, men fick tips hur jag skall göra om det händer igen.
Och tea fick hälsa på två stycken snälla hundar en tollare och en collie tror jag om jag inte minns fel.

Men kort och gott vi lärde oss något och provet gick oerhört bra

Kommentarer


Kommentera inlägget här: