Teki

inlägg från juni 2009

Kategori: Allmänt

Midsommar lördag, juni 20th, 2009
Midsommar firades hos vår vän Cissi i Tibro, och den var hur lyckad som helst hade jätte kul. Det var 13 pers + fyra hundar. Kvällen började med bål och massa prat och sedan vidare till maten som blev grillat med hemmagjord potatis sallad som jag stod och gjorde kl 2 på natten i torsdags :)

Sedan flöt kvällen på med kubb turnering och pratmakarna. Vårat lag hade lätt roligast det var Emma, Beppe, Sebastian, Fredrik, Fredrika & Jag vi hade skit kul, inlevelse nivån var mycket hög Jag fick ordet mammut och den första relaterade saken jag kom på var siba reklamen :P

Sedan gick det vidare med lekar, vi var uppdelade i två lag och fredrika fick vara domare då hennes mage dummade sig. Men hon gjorde ett skit bra jobb som domare :D
Lag 1: Jag, Cissi & Stina
Lag 2: Fredrik, Sebastian & Beppe
Lag 3: Emil, Sofia & Linder

Grenarna var:
* Hoppa säck
* Potatis på sked
 * Irländsk julafton
* Banan mellan benen
* Kasta boll i hink
* Springa ihop med ihop bundna fötter
* Äta kex och vissla (vinnar tekniken var stor mun och nr 2 var hamstra alla kexen sug ur saliven och forma det till halva bullar i kinderna mycket bra)

Haha det var otroligt kul. Även hundarna fick en bra midsommar med snacks och lite kött och massa bus Kiba förälskade sig dock i kubbarna och Aiko snodde en kubb pinne :P Tea tog det mest lugnt och njöt av allt gos och Sigge gav sig på upptäcktsfärd utanför trädgården X-antal ggr.

Resultatet i bilen hem till skara sen blev 3 mycket trötta hundar, två sömtutor o en Beppe + jag och sebb :) Mötte även en grävling lullandes på väg hem från en säkert lika lyckad fest + 4 rådjur som säkert också varit där :) Kiba Sigge Tea Aiko Så härliga hundar.

Baka Dunder Meducin måndag, juni 8th, 2009
Tea kom till mig och blinkade gulligt med båda ögonen förut och sa att när man e sjuk och ligger nära döden (ja hon är en Drama Queen) så borde hennes kära mor baka lite dunder meducin som Karlsson på taket kan, men inte kuckelimuk medicin utan en anpassad för hundar som blir dunder meducin. Så nu har vi spånat internet runt efter ett lämpligt recept och tjo helt plötsligt tjuter hon till över att hon hittat de perfekta receptet. Så nu är det medicin bak i form av hund kex, som gäller. (dock sker inte provsmakning förrn tidigast imorgon. nu är det torsk och ris som gäller dock är detta inget som vi nämnt högt i detta hushållet) (nästa gång blir de roligare former ska införskaffa pepparkaks formar som ser ut som en bichon och en lagotto)

Sjuklingar söndag, juni 7th, 2009
Både Kiba och Tea har ätit något så deras magar har ballat ur helt diare till både höger och vänster, och Tea som har så känslig mage blöder med och kräks. Förra gången slutade det med att Tea fick ligga inne på blå stjärnan i 2 nätter och då visade det på foder känslighet. Så nu går båda två på svält diet i 24h sedan blir det små ris portioner och kokt torsk. Om de inte blir hängiga osv för då åker jag in direkt vet hur snabbt det gick med Tea och lilla Kiba som bara är valpen än. Nej det blir inget chansa här inte. Både tea & kiba kom och drog i mig lite och hosta o beklaga sig om att mamma måste pyssla om när man är så sjuk ja då måste man ha filtar och värme påse på magen. speciellt tea hosta lite extra och ville ta kort så hon kunde visa att det är riktigt synd om henne nu ;) (prinsessan av självömkan de e mitt pälsbeklädda moln till dotter) Så här sjuka är mina hjärtan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: