Teki

inlägg från maj 2009

Kategori: Allmänt

Betongbarn onsdag, maj 13th, 2009
 Nej tack jag vill inte vara ett betong barn för resten av mitt liv, jag vill ha en trädgård jag vill gå ut på sommar morgonen och känna dagg gräs under fötterna. Jag är uppväxt så och det är så jag trivs, jag vill inte bo i en sko kartong i avgaser och betong. Jag vill kunna släppa mina kaniner så de kan få springa i gräset på dagarna och äta så mycket de bara kan innan de försvinner igen och låta dem gräva i snön sen när den byter av gräset, det är så underbart att se vårruset hos en kanin som fått komma ut i det färska vår gräset och gör lycko språng lite titt som tätt. Och inte minst låta hundarna springa fritt och busa utan att hålla koll på vart närmsta hund kan komma eller den sura kärringen som propsar på koppeltvång eller bilen som kan ta mina älsklingar för alltid. NEJ tack jag vill inte va betong barn! jag betalar hellre några tusen extra och avstår bion eller ute kvällen. Bara jag slipper känna mig instängd och vet att mina älsklingar får det bästa.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: